• Studium jazyků na filozofické fakultě UK
  • Držitelka CAE certifikátu
  • Úroveň angličtiny na úrovni C1
Moje jméno je Michaela Kováčová,

je mi 19 let a studuji na Filozofické fakultě Karlovy univerzity, obor Český jazyk a literatura. Chápu, že studium češtiny by mohlo vypadat jako paradox vzhledem k tomu, že chci vyučovat angličtinu, ale pochází to spíše z mého vztahu k literatuře, kterou bych chtěla na vysoké studovat více do hloubky. A protože nemám v plánu se v nejbližší době stěhovat, přišlo mi logické začít právě v Čechách.

Fascinace literaturou a jazyky, specificky angličtinou, mě provází již od dětství, neboť jsem již od útlého věku velký čtenář a anglicky jsem se začala učit již v mateřské škole. Můj zájem o anglický jazyk vzrostl při nástupu na základní školu, kde se angličtina začala vyučovat více systematicky a nejen hrou, jako to většinou bývá u mladších dětí.

Na druhém stupni si mých zájmů všimla moje vyučující a začala mi půjčovat zjednodušené verze originálních anglických románů, čímž mi umožnila procvičovat angličtinu cestou mého oblíbeného koníčku.
Po nějaké době mi však zjednodušené texty přestaly stačit, ale moje angličtina nebyla na takové úrovni abych originální romány byla schopná čist bez slovníku a velkého množství překládání. Možnost bezproblémového čtení pro mě byla velkou motivací svoji angličtinu zlepšit a dnes jsem kvůli vynaloženému úsilí schopna většinu anglicky psaných textů číst s překladem pár slov.

Další velkou motivací pro mě byla moje vyučující ze střední školy, díky jejíž podpoře jsem byla schopna ve čtvrtém ročníku úspěšně složit CAE zkoušku, kterou jsem kvůli strachu z neúspěchu většinu střední odkládala. Její entusiasmus a styl učení byl pro mě velkou inspirací a při rozhodování o mé profesionální kariéře jsem začala zvažovat učitelství jako jednu z možností. Můj cíl do budoucna je určitě působit jako profesorka na vysoké škole, i když to určitě ještě pár let potrvá.

Právě individuální doučování mi přijde jako skvělá cesta, jak s dráhou učitelství začít, neboť své znalosti mohu uplatnit v praxi a pomáhat tak lidem se zájmem o studium angličtiny, protože to často není jednoduchá záležitost. Zároveň s tím mohu u každého uplatnit individuální přístup podle jeho potřeb, což často není lehké uplatnit ve větší skupině lidí.

Dalším výhodným aspektem individuální výuky je soukromí. Já sama nejsem z větší části extrovertní jedinec a dokáži pochopit, když je někomu příjemnější konverzovat ve dvojici než před skupinou deseti dalších lidí.

Lektorka Míša