Výuka angličtiny,
Maturita v Hongkongu (Li Po Chun United World College of Hong Kong,
International Baccalaureate,
V roce 2015 vyhrála stipendium na měsíční projekt v USA, kde se účastnili přednášek na půdě Purdue University
Dobrý den studenti,
Jmenuji se Eliška Andršová a momentálně si dávám rok pauzu od vzdělání a zároveň se připravuji na přihlášení se na vysoké školy.
Povahově jsem entuziastická, přátelská, spolehlivá a zapálená do věcí, které mě baví. Od mala hraji na hudební nástroje, konkrétně na klavír, housle a kontrabas. Také si užívám chvíle, kdy maluji a kreslím, mám ráda ale i jiné formy vizuálního umění. Ze sportu mám nejraději volejbal, cyklistiku, horskou turistiku a lyžování. Věnuji se literatuře, a to jak odborné, tak beletrii. Vždy mě bavila historie, geografie a politika. Moji velkou vášní jsou však jazyky. Kromě angličtiny jsem se také učila německy a francouzsky.
Anglicky se učím od osmi let a už od první chvíle to byl jeden z mých nejoblíbenějších předmětů, a to jak na základní škole, na osmiletém gymnáziu, tak i na mé střední škole v Hongkongu, kam jsem nastoupila, když mi bylo 16 let. Na této škole funguje mezinárodní systém IB maturity, ve které existují tři druhy angličtiny (pro rodilé mluvčí, pro pokročilé a pro začátečníky), přičemž v každém z těchto druhů to můžete mít na vyšší, nebo na nižší úrovni. Já jsem již od začátku měla angličtinu pro rodilé mluvčí, a to na vyšší úrovni. Z tohoto předmětu jsem úspěšně odmaturovala. Důvodem, proč jsem při nástupu na tuto školu byla schopna mít tento předmět, je pravděpodobně moje četná účast v mezinárodních projektech. Taktéž čtení knížek v angličtině a dívání se na filmy v angličtině bez titulků mi napomohlo k tomu, abych se již v 16 letech cítila v angličtině velice komfortně.
Angličtina mi toho v životě dala hodně. Nejen, že mi napomohla k tomu, že jsem získala stipendium na této škole v Hongkongu a díky tomu poznala naprosto jinou část světa a její kulturu, ale také jsem si díky ní našla spoustu přátel, bez nichž by nyní můj život byl podstatně jiný. Taktéž zkušenost s jiným vzdělávacím systémem než naším byla velice přínosná, a sama na různé aspekty vzdělání nahlížím jinak. Na závěr mi to také otevřelo cestu k zajímavému a intelektuálně stimulujícímu porovnávání jazyků, a jak jinak funguje moje mysl a vyjadřování, když změním jazyk, jakým mluvím.
Angličtinu jsem se rozhodla učit, jelikož vzhledem k tomu, že se v angličtině cítím stejně komfortně jako v češtině, tak mluvení anglicky je pro mě snadné, ale také zároveň zábavné. Před několika lety jsem doučovala češtinu děti, které příliš dobře česky neuměly, a zjistila jsem, že pomáhání jiným, aby se v jazyce zlepšovali, je něco, co mě baví a naplňuje.